جلسه دوم مشاوره وبرنامه ریزی برای داوطلبان کنکور 94
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 349
نویسنده : محمد فرامرزی
سلامی دوباره به یکایک شما دوستان کنکوری 94 

اما طبق اون وعده ای که توی جلسه ی قبل داشتم میخوام که مقالات رو خیلی جامع و کامل بهتون ارائه کنم ...

اما بچه ها سوال میپرسن آیا ما میتونیم با استفاده از همین مقالات مشاور خود باشیم ؟!!

تهیه و تنظیم : حامد کرباسی

تعریفی از خودم ندارم که چه چیزی در مورد من مد نظرتون باشه ....

اما بهتون قول میدم با استفاده از همین مقالات آموزشی برای کنکور شما میتونید بهترین ها رو واسه ی خودتون برنامه ریزی کنید ...

این برنامه ریزی شامل کدوم قسمت ها هستش ؟؟؟؟

بارها تذکراتی راجع به برنامه ریزی برای هریک از داوطلبان داشتم که شما میتوانید ، اگر بخواهید !!

و همین طور بهتون گفتم که :

برنامه ریزی ابزار و مفهوم کلیدی در مدیریت زمان هستش!!

که شما میتونید با استفاده از همین برنامه ریزی برای درس های کنکوریتون به بهترین شکل ممکن برگ برنده ی خودتونو به دست بگیرین ...این برگ برنده چطور به دستتون میرسه؟؟ ...میخوام از همین جا بهتون بگن که برنامه ریزی خیلی از بچه های کنکوری این بوده که صرفا" برای درساشون برنامه ریزی های تئوری مانند رو انجام دادن ولی در عمل چگونه بوده اند ؟؟؟؟؟؟

شاید شمایی که الان دارین همین مقاله رو میخونین در عمل مونده باشین که چرا واقعا" با اینکه درسامونو برنامه ریزی ساعتی می کنیم ولی بهش عملی نمی کنیم .... 

بسیار تاسف بار که دانش آموز کنکوری برای اینکه بباد و یک برنامه ریزی برای درس های یک روز را بنویسید گاهی یک ساعت طول میکشد !!!!!!!!!!!

اما باید چرا اینگونه باشد ؟؟؟؟

تو ذهن شما عزیزان کنکوری این هستش که اگه یه برنامه ریزی خیلی ساده که در حد تئوری بودنه رو بنویسید خوب باشد ولی از نظر ما نه ؟؟؟؟؟؟؟

خیلی از داوطلبان از من خواسته اند که بیام و واسه ی اونا برنامه ریزی انجام بدم ؟؟؟؟

ولی من در جواب نخیر رو بهشون دادم ؟؟؟؟ چرا ؟؟؟؟

برای اینکه وقتی برنامه ریزی رو برای دانش آموزان انجام میدم یه نوع وابستگی به وجود میاد که این واسه ی یک داوطلب کنکوری ، بهتره بگم که بده !!!!

به کلمه ی وابستگی کمی توجه کنید !!! ببینید که منظور من از این کلمه چیه ؟

اینه که همه ما یک سلیقه ای رو به خودمون اختصاص میدیم !! ( حالا این که گفتم یعنی چی ؟) 

یعنی اینکه باید شما به سلیقه ی خودتون بیاین و برنامه ریزی کنین ..

اما برای این برنامه ریزی بهتره که اول فکر کنید ...به این فکر کنید که میخواین تو این هفته چه کتابی رو تموم کنین به این فکر کنین که وقتی من امروز تست زدم  ( منظورم تست های آزاد ، سنجش و سراسری هستش ) گام بعدی من توی کدوم روز هستش  ....شما میتونید توی سال تحصیلی تون 3 بار تست زنی رو انجام بدین ...4 هفته ی بعد یا 3 هفته ی بعد گام دوم تست زنی ها را شروع کنید ....بعدا" 3 یا 4 ماه بعد همین تست ها رو یه بار دیگه بزنین ...

توصیه میکنم توی تست هایی که دارین میزنین واسه ی تست مورد نظر حداقل 10 تای اول رو فقط به تست ها نگاه کنید نه اینکه بیاین جواب ها رو ببینید !!!

فقط وقتی که دارین به تست ها نگاه میکنین ببین که میتونید جواب دهید یا نه ....صرفا" نگاه میان گذری را نداشته باشین شما اینکارو انجام بدید تا بدونید که من دارم چی میگم ...اینکارو میتوند توی درس های ریاضی - فیزیک - شیمی  زیست  انجامش بدین ...خیلییییییییییییییییی موثره !

سعی کنین روزانه اگه واسه ی یه رتبه ی خوب میخواین برگ برنده داشته باشین 8 ساعت فیکس مطالعه ی مفید داشته باشید ...

70 درصد رو به دروس اختصاصی و 30 درصد بقیه رو به دروس عمومی اختصاص بدین .

به عنوان مثال سعی کنین که روزانه 3 ساعت برای ریاضی و 3 ساعت برای مطالعه ی زیست شناسی و 2 ساعت هم برای عمومی ها نظیر ادبیان یا دین و زندگی.... 

اما نظر من اینه که تا وقتی که مثلا" این 3 تا کتاب رو تموم نکردین سراغ کتاب دیگه ای نرین .

و نکته ی مهم دیگه که خیلییییییییییییییییییییی مهمه اینه که فقط سر آخر خلاصه نویسی کنید همین .

همین خلاصه نویسی که میگم بسیاری از داوطلبان موفق همین کارو میکنن ...مثلا" یه روز یه مطلبی میاد تو ذهنشون سریعا" مراجع میکنن به خلاصه نویس ...شما خلاصه نویسی رو میتونین در عرض 15 یا 20 تکمیل کنید و 1/5 ساعت مطالعه و نکته + بقیه رو صرف تست زنی !!!!

خوب امیدوارم که از این مقاله هم خوشتون بیاد 

با ما همراه باشید و اینو بدنید که همین وبلاگ بهتون بهترین راه حل های کنکروی رو رایگان در اختیارتون میذاره .....مطمئن باشید 

با آروز قبولی شما در بهترین دانشگاه کشور در بهترین رشته های مهندسی + پزشکی + پیرا پزشکی ...

دوستون دارم 

با ذکر یک صلوت محمدی پسند همه ی شما دوستان کنکوری رو به خدای بزرگ می سپارم .

 






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: